Grand Canyon

8 juli 2014 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Dinsdag hebben we een lange rit gereden van Lake Powell naar de Grand Canyon. Omdat er geen snelwegen zijn op deze route hebben we er ongeveer 3,5 uur over gereden. Onderweg kwamen we steeds dichter bij de regenbuien en ineens reden we er midden in. Het was geen buitje maar duurde bijna de rest van de middag. We hebben in het dorp Tusayan gegeten en zijn daarna terug naar onze camping gegaan. Omdat we sliepen op een camping in het park zelf zonder water en stroom lagen we in ieder geval op tijd in bed. De volgende morgen scheen gelukkig het zonnetje dus zijn we lekker gaan wandelen. De shuttle bussen in het park zaten overvol dus hebben we de benenwagen genomen. Begin van de middag waren de kinderen het zat en zijn we terug naar Grand Canyon Village gegaan om wat te eten. Tegen de tijd dat we bij het restaurant aankwamen was Bas uitgeslapen en begon het opnieuw te regenen. Na het middageten zijn we naar het Imax theater geweest en hebben we een film gekeken over de ontdekking van de Grand Canyon. Tegen de tijd dat de film was afgelopen was het ook weer droog. Dus snel een hapje eten en terug naar het park om de zonsondergang te zien vanaf het mooiste punt.
Donderdagochtend vroeg opgestaan en met een picknick ontbijt ijn de rugzak waren we al voor 8 uur op pad. We zijn een stuk de canyon ingewandeld om condors te zoeken maar die vonden het blijkbaar nog te vroeg. Ons ontbijt hebben we opgegeten op een paar stenen aan de rand van de canyon. Hierna de klim terug naar boven gemaakt en nog een aantal uitzichtpunten bezocht. Net voor de middag hebben we besloten dat we de laatste nacht op de camping daar zouden overslaan omdat er opnieuw regen en onweer aankwam en omdat de kinderen wel toe zijn aan iets anders dan mooie uitzichten.